نوشته شده توسط : worldmarketing

درک بازاریابی واکنش پذیر: و نحوه استفاده از آن
امروز ، ما می خواهیم در مورد روند تبلیغات صحبت کنیم که شاید زمزمه هایی در مورد بازاریابی واکنش پذیر شنیده باشید.

اگرچه به نظر جدید و هیجان انگیز می رسد ، بازاریابی واکنشی از سال ها قبل موج می زند و این چیزی است که هر تیم محتوا باید حداقل گاهی اوقات از آن استفاده کنند. این قطب مخالف بازاریابی فعال است - به جای پیش بینی تغییرات در مصرف کنندگان ، شما سریع به آنها پاسخ می دهید.

این پست به شما کمک می کند تا ریزه کاری های بازاریابی واکنش پذیر و همچنین استراتژی هایی را که می توانید برای اتخاذ این روش استفاده کنید ، درک کنید. ما حتی چندین مثال در زندگی واقعی ارائه خواهیم داد تا همه چیز را برای محتوای مشتاق و تیم های تبلیغاتی کاملاً شفاف نشان دهیم.

بازاریابی واکنش پذیر چیست؟
بیایید با واضح ترین و اساسی ترین سوال در مورد این شکل از بازاریابی محتوا شروع کنیم.

یک استراتژی بازاریابی واکنشی شامل پاسخگویی به مصرف کنندگان ، تغییرات قیمت ، مطبوعات ، رویدادهای جاری یا سایر عوامل تأثیرگذار است. به جای تمرکز بر روی ارائه ایده های اصلی و حدس زدن آنچه مشتری در آینده می خواهد ، بازاریابی دیجیتال واکنش پذیر به تغییراتی که در حال حاضر اتفاق می افتد - و چگونگی واکنش برند به این ترتیب پاسخ می دهد.
نمودار بالا باید به شما ایده روشنی از اینکه مرز بین انواع مختلف بازاریابی مرز بین متخصصان است ، ارائه دهد.

نکته جالب در مورد بازاریابی واکنش پذیر؟ فقط منطقی است اگر یک مارک تجاری واقعاً بخواهد از آنچه برای مصرف کنندگان مهم است استفاده کند ، آنها نمی توانند فقط آرزو کنند که مشکلات را قبل از وقوع نفی کنند. آنها برای پاسخگویی به مصرف کنندگان در محلی که نیاز دارند باید به موارد خوب و بد در زمان واقعی پاسخ دهند.

چه تیم بازاریابی شما در حال پاسخگویی به یک هشتگ پرطرفدار یا چیز بزرگی است که فقط در اخبار بین المللی اتفاق افتاده است ، نکته اصلی این است که سریعاً اقدام کنید. هرچه زودتر بتوانید واکنش نشان دهید ، پیام بازاریابی شما مرتبط و تندتر خواهد شد.

برای اینکه ایده واضح تری از چگونگی قدرتمند بودن تلاش های بازاریابی واکنش پذیر به موقع داشته باشید ، بیایید بهترین نمونه های تبلیغاتی بازاریابی واکنش پذیر را در دهه گذشته مرور کنیم. اینها تبلیغاتی هستند که باعث ایجاد موج و بازاریابی واکنش پذیر به روشی درخشان و انقلابی می شوند.

پاسخ سریع به اخبار
همانطور که گفتیم ، پاسخ سریع کلید موفقیت در بازاریابی واکنشی است.

آیا کسی به یاد می آورد که Superbowl 2013 هنگام زندگی قطع برق Superdome را تجربه کرده است؟ مردم عصبانی ، عصبانی و بی تاب بودند - اما Oreo آماده بود تا یک قطعی آزار دهنده برق را به کمی جادوی بازاریابی تبدیل کند.
بلافاصله ، شرکت کوکی ها با یک برچسب تند و سریع ظاهر شد که می گفت "شما هنوز هم می توانید در تاریکی غرق شوید." هم به دلیل به موقع بودن و هم ارتباط مناسب آن با بازی ورزشی که تماشا می کردند ، برای مخاطبان بسیار چشمگیر بود. Oreo واقعاً نمی توانست زمان بندی بهتری داشته باشد.

حال بیایید در مورد یک تبلیغ جدیدتر صحبت کنیم که به همان اندازه به موقع و طنز بود. احتمالاً بسیاری از شما هنگام رونمایی تسلا از Cybertruck جدید خود در سال 2019 دیده اید که پس از آزمایش های موفقیت آمیز قبلی ، پنجره در تلویزیون زنده خرد می شود. پنجره "ضد خرد شدن" به یک شوخی آنلاین تبدیل شد و لگو دست به کار شد.
این نام تجاری اسباب بازی نه تنها با محصول خود مدل سایبرتراک را ایجاد کرد ، بلکه آنها همچنین در توییتر خود اعلام کردند که "ضد شکن است" ، با یک شوخی طنز در نمایش ناموفق ایجاد می شود در حالی که مخاطبان زیادی از دوستداران تسلا و منفور را دوست دارند .

اگرچه مرجع در این بخش بازاریابی لگو برای هر کسی که به اخبار فناوری توجه می کند واضح است ، اگر این مارک برای انتشار آن یک یا دو ماه صبر می کرد ، به سختی برخورد نمی کرد. این نوع تفسیر باید سریع و قدرتمند اتفاق بیفتد - در غیر این صورت ، خطر از دست دادن مشت را دارید.

پخش از رسانه های اجتماعی و سرگرمی
نمونه های بعدی ما از پادشاهان و ملکه های تعاملات مارک آنلاین و بازگشت سریع ارائه می شود. اگر توجه نکرده باشید ، پاسخهای شوخ طبعی در توییتر ، فیس بوک و اینستاگرام به یک روش مطمئن برای جلب توجه مشتری و ایجاد شخصیت تجاری تبدیل شده است و این شرکت ها این کار را به طور ماهرانه انجام داده اند.

با میانگین مصرف کاربران روزانه تقریباً 2 ساعت و 23 دقیقه در شبکه های اجتماعی ، همه ما می دانیم که بازاریابان نمی توانند فقط به روش های سنتی تبلیغات مانند بیلبوردها ، تبلیغات تبلیغاتی و روزنامه ها پایبند باشند.

مشخصاً بازاریابی در شبکه های اجتماعی راه آینده است ، اما آیا به محتوایی که خارج از تبلیغات واقعی شما ارسال می کنید فکر کرده اید؟





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: