بازاریابی چیست؟ تعریف ، استراتژی ها و تاریخچه | سری اول
نوشته شده توسط : worldmarketing

بازاریابی چیست؟ تعریف ، استراتژی ها و تاریخچه

بازاریابی فرآیند جلب مشتری یا مشتری بالقوه به محصولات و خدمات شما است. کلمه کلیدی در این تعریف "روند" است. بازاریابی شامل تحقیق ، تبلیغ ، فروش و توزیع محصولات یا خدمات شما است.

این رشته مطالعه رفتارها و بازارهای مصرف کننده را مورد بررسی قرار می دهد و مدیریت تجاری شرکت ها را به منظور جلب ، جذب و حفظ مشتری (با القا وفاداری به برند) با تأمین خواسته ها و نیازهای آنها تجزیه و تحلیل می کند.

 

بازاریابی_ PP چیست

4 PS بازاریابی
طبق گفته E. J. McCarthy ، 4 PS بازاریابی فرمولی ساده برای شناسایی و کار با عناصر اساسی استراتژی بازاریابی شماست.

تولید - محصول. داشتن یک محصول کلیدی است و در نتیجه ، ریشه همه چیز در بازاریابی است. از این نظر ، محصول هر چیزی است كه یك شركت بتواند به مصرف كنندگان ارائه دهد و نیاز شما را برآورده سازد. بهترین کار این است که تصمیم بگیرید در مورد محصول یا خدمات خود هم بر اساس نیازها و انگیزه های مصرف کنندگان و هم چگونگی سود محصول به مصرف کننده. نه خیلی به خصوصیات فیزیکی جسم یا صفات
محل. مکانهای تجاری راهبردی می تواند از یک فروشگاه آنلاین (تجارت الکترونیکی) گرفته تا یک کانال از فروشگاههای فیزیکی در چندین شهر و کشور باشد. هدف از استراتژی توزیع این است که مشتریان بالقوه بتوانند به راحتی به محصولات / خدمات دسترسی داشته باشند و همچنین تجربه خوبی از شرکت در کل مراحل خرید را ارائه دهند.
قیمت نحوه قیمت گذاری محصولات و خدمات ما یک تصمیم بسیار مهم در استراتژی بازاریابی است. این فاکتور عوامل دیگری را تحت تأثیر قرار می دهد مانند:
حاشیه ای که امیدواریم بدست آوریم.
می خواهیم خودمان را به کدام بازار هدف معرفی کنیم؟ مصرف کنندگان ما چه قدرت خریدی دارند؟ آیا می خواهیم وارد بازار لوکس شویم یا در بازار انبوه شرط بندی کنیم؟
اهداف مالی یک شرکت.
چگونه رقابت محصولات آنها را قیمت گذاری می کند و چه جایگزینی برای محصولات وجود دارد؟
روندها و مدها.
افزایش قیمت به منظور درک بهتر کیفیت.
ترویج. این به کلیه اقدامات بازاریابی و ارتباطی که ما برای انتشار مزایا و ویژگی های محصول یا خدمات خود در بازار انجام می دهیم ، اشاره دارد. اینگونه فروش را افزایش می دهیم.
استراتژی های مختلف بازاریابی
بازاریابی فقط یک استراتژی واحد نیست ، بلکه ترکیبی از تکنیک ها و تاکتیک های مختلف است. در زیر برخی از استراتژی های اساسی بازاریابی را ذکر کرده ایم که باید درباره آنها بدانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این استراتژی ها ، روی پیوندهای قرمز کلیک کنید.
برنامه ی بازاریابی. کشف کنید که یک برنامه بازاریابی چیست ، چرا شما باید یک آن را طراحی کنید ، و کلیدهای ایجاد یک برنامه stong چیست. بدون یک برنامه بازاریابی ، یک شرکت یا نام تجاری نمی تواند به اهداف خود برسد.
بازاریابی دیجیتال: بازاریابی دیجیتال شاخه ای از بازاریابی است که فقط در ایجاد یک استراتژی در محیط دیجیتال تمرکز دارد.
بازاریابی مستقیم: بازاریابی مستقیم نوعی کمپین مبتنی بر ارتباط مستقیم و دو طرفه است که به دنبال ایجاد نتیجه توسط مخاطبان خاص است.
ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ یکی از سودآورترین و موثرترین تکنیک ها از نظر بازده است. به طور طبیعی ، این شامل ارسال ایمیل برای مخاطبان شما است ، بنابراین ، مطمئن شوید که بخشهای خود را نیز به خوبی تعریف کنید.
بازاریابی موبایل: بازاریابی موبایل یک مفهوم گسترده است که تمام مبارزات و اقدامات بازاریابی را که منحصراً روی سیستم عامل های تلفن همراه متمرکز شده اند (به عنوان مثال تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی) گرد هم می آورد.
بازاریابی ویروسی: ویروسی شدن چیزی رویای هر شرکت است. بازاریابی ویروسی مانند ویروس است. به طرز وحشیانه ای از یک فرد به فرد دیگر منتقل می شود و قادر است به طرز باورنکردنی دور شود.
بازاریابی عملکرد: بازاریابی عملکرد روشی است که روش ها و تکنیک های مختلف بازاریابی را به کار می گیرد و به تبلیغ دهندگان تضمین می کند که فقط برای نتایج بدست آمده باید هزینه کنند.
بازاریابی ورودی: این روش متمرکز بر ایجاد محتوای ارزشمند برای جذب ترافیک واجد شرایط است. به منظور جلب مشتری های بالقوه ، که با آنها برای فروش نهایی کار می کنند.

فراموش نکنید که مهمترین مرحله هنوز باقی مانده است: استراتژی بازاریابی خود را شروع کنید! اگر به دنبال راه اندازی (یا راه اندازی مجدد) محصول یا خدمات جدید هستید ، چیزهای زیادی برای شما داریم. علاوه بر این ، ما خوشحال خواهیم شد که شریک متخصص شما برای تعیین بازدیدها ، بهینه سازی کامل مبارزات خود و دریافت بهترین ROI به شما کمک خواهیم کرد!





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: