بازاریابی در یک کشور خارجی
نوشته شده توسط : worldmarketing

بازاریابی در یک کشور خارجی
با تحقیق و ارزیابی وضعیت موجود در کشوری را که در نظر گرفته اید ، بدانید. محصول یا خدماتی که به فروش می رسد باید با گروه های متمرکز و سایر ابزارهای تحقیق بازار در خود کشور با دقت آزمایش شود. این کار باید توسط یک شرکت معتبر و متخصص تحقیق در بازار انجام شود ، که در حالت ایده آل و مستقر در آن کشور است. همچنین باید به طور کامل بررسی کنید که چه نوع رقابتی در آنجا خواهید داشت. دریابید که آیا شخص دیگری در آن کشور تلاش کرده و شکست خورده است - و از همه مهمتر ، چرا آنها شکست خوردند. البته تحلیل موفقیت یک رقیب نیز بسیار با ارزش و روشنگری است.

فعالیت ها و استراتژی ها
شما به طور خودکار نمی توانید فرض کنید که فعالیت ها و استراتژی های بازاریابی فعلی شما در کشور خارجی مؤثر است. به عنوان مثال ، شما ممکن است در انجام بسیاری از فعالیت های فعلی خود از طریق اینترنت و فروشگاه ها بسیار موفق باشید. در کشورهایی که فرهنگ حول روابط شخصی می چرخد ​​، احتمالاً این کار نخواهد کرد. اگر استراتژی فعلی شما به دور قیمت می چرخد ​​، کشوری که آنها بر روی ویژگی ها و مزایای آن متمرکز شوند ، نیاز به استراتژی دارد که روی آن خصوصیات متمرکز باشد. دسترسی گسترده و فعال جهانی به اینترنت ، سایر شکل های ارتباطی ، مسافرت بین المللی و حمل و نقل ، بسیاری از مشاغل اکنون در دست هستند. فعال در عرصه بین المللی. این به کسب و کار شما این فرصت را می دهد تا پایه مشتری خود را گسترش داده و درآمد شما را افزایش دهد. با این حال ، بازاریابی در یک کشور خارجی چالش های مختلفی را نسبت به باز کردن شعبه جدید داخلی ایجاد می کند.


خطرات خاص تجاری
مهمترین عامل در نظر گرفتن و پرداختن به بازاریابی در خارج از کشور ، خطرات ویژه ای است که شما با آن روبرو خواهید شد ، خصوصاً خطرات اقتصادی و سیاسی. نرخ ارز را نظارت کنید ، زیرا مشتریان خارجی به شما ارز خود را پرداخت می کنند و باید آن را برای ارز داخلی خود مبادله کنید. این تأثیر زیادی در قیمت گذاری شما خواهد داشت. ممکن است خطرات سیاسی جنگ ، دولت محلی ناپایدار یا غیر دوستانه یا خیزش های سیاسی و مذهبی داخلی وجود داشته باشد. همچنین سیستم بانکی و کارت اعتباری در کشور خارجی تأثیر زیادی در چگونگی و زمان جمع آوری پول از فروش خود در آنجا می گذارد.
جهانی و محلی
حتی اگر یک مارک جهانی بسیار محبوب داشته باشید ، هنوز هم نیاز دارید که برنامه ریزی و اجرای بازاریابی مؤثر بر روی زمین در هر کشور خارجی انجام دهید. این شاید در مورد مکانیسم های واقعی فروش و توزیع محصول صادق باشد. بسیاری از شرکت ها ، حتی مارک های بزرگ جهانی ، برای انجام فروش و توزیع واقعی با شرکت های خارجی همکاری می کنند ، زیرا تخصص بسیار ارزشمندی در رابطه با مصرف کنندگان و لجستیک در آنجا دارند.

بهترین کانال های بازاریابی برای تجارت شما به نوع محصولی که می فروشید بستگی دارد. بدون دانستن نوع کالای مورد نظر خود ، باید در نظر داشته باشید که آیا شما در حال تولید محصولات جدید هستید یا در حال فروش مجدد شخص دیگری هستید و امتیاز (های) قیمت این محصولات را نیز باید بررسی کنید.

پس از آن ، شناسایی بازار هدف شما می تواند به تعیین بهترین کانالها کمک کند. این سؤالات را در نظر بگیرید:

- محصولات (بازارهای) جمعیتی به چه بازارهایی متوسل می شوند؟ بیشتر زنان ، نوجوانان ، آقایان یا مخاطبان مختلط هستند؟

- آیا بازارهای هدف شما در مناطق مرفه و کلان شهر زندگی می کنند یا در جوامع کم سابقه ای زندگی می کنند؟

- نقاط فروش منحصر به فرد چیست؟

سپس در نظر بگیرید که محصول خود را در کجا می فروشید. آیا می توانید آن را در کل کشور یا در مناطق خاص بفروشید؟

از آنجا ، آن را پایین بکشید تا مشخص کنید که به احتمال زیاد با این بازار هدف که می خواهید به چه مکانی وصل شوید. آیا آنها در رسانه های اجتماعی فعال هستند؟ آیا آنها به ایمیل پاسخگو هستند؟ آیا سرمقاله سنتی در روزنامه ها یا مجلات محلی و رادیو به آنها می رسد؟

یک روش آسان و ارزان برای پیدا کردن این اطلاعات انجام یک نظرسنجی است. از مردم بپرسید که چه مقالات و مجله هایی را می خوانند ، چه ایستگاه رادیویی به آنها گوش می دهند و چه کانالهای اجتماعی را برای وقت خود اختصاص می دهند.

پاسخ دادن به این سؤالات باید در مورد بهترین مراحل بعدی شما راهنمایی کند. در نهایت شما باید انواع ارتباطات و تبلیغات مختلف را از طریق ایمیل ، کانالهای اجتماعی ، روابط عمومی برای چاپ و انتشار سرمقاله های آنلاین ، از جمله سایرین ، آزمایش کنید تا ببینید بهترین کارها چیست.





:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: