اصول یک بازاریابی موفق | سری اول
نوشته شده توسط : worldmarketing

یک استراتژی عالی برای بازاریابی یک بخش اساسی برای هر تجارت موفق است. این برنامه بر آنچه می خواهید برای تجارت خود بدست آورید متمرکز است. بازاریابی اطلاعات دادن به مردم و نشان دادن دلایل انتخاب محصول و خدمات شما به آنها است.

ممکن است بازاریابی مانند قبل از ارزیابی دنیای دیجیتال به نظر نرسد ، اما اصول اساسی بازاریابی همچنان یکسان است. این اصول به عنوان یک فرمول اساسی برای ارزیابی و ارزیابی مجدد تجارت و اطمینان از دستیابی کامل پتانسیل و رشد به کار خود استفاده می شود.

اصول بازاریابی چیست؟
اصول بازاریابی متداول ترین اصولی است که از دهه 1960 وجود داشته است ، این اصول در طول زمان امتحان کرده اند و برای دهه ها ثابت مانده اند - با کمی تغییر در اینجا و آنجا -. مشاغل از این اصول برای یک استراتژی بازاریابی موفق پیروی می کنند.

چهار اصل اصلی بازاریابی به 4Ps یا 4P ماتریس بازاریابی گفته می شود که شرکت ها برای استراتژی بازاریابی خود از آنها استفاده می کنند. این چهار اصل اصلی بازاریابی محصول ، قیمت ، مکان و تبلیغ بهم پیوسته اند و با هم کار می کنند. از این رو ، آنها به عنوان مخلوط بازاریابی نیز شناخته می شوند.

ممکن است تغییراتی در این چهار اصل مشاهده کنید. علاوه بر این ، در دهه 1980 ، دو اصل دیگر به این چهار اصل اصلی اضافه شد که توسط برخی از شرکت ها استفاده می شود و به آنها 7P گفته می شود.

1. محصول
محصول یکی از مهمترین اصول بازاریابی است. این محصول می تواند کالا یا خدماتی باشد که شما به مشتریان ارائه می دهید. نکته مهمی که اغلب بازاریابان از آن چشم پوشی می کنند این است که قبل از تصمیم گیری در مورد آنچه می خواهید ارائه دهند ، جذابیت محصول و بازار آن را مشاهده می کنید.

اگر می خواهید محصولی سودآور بفروشید ، باید برنامه ریزی کاملی انجام دهید و از نگاه مشتریان به محصول خود نگاه کنید و تمام عوامل اساسی در برنامه خود را در نظر بگیرید. این عوامل ممکن است شامل س questionsالاتی از قبیل نیاز مشتری ، کیفیت محصول شما ، تفاوت آن با دیگران و نقطه فروش آن و همچنین امنیت آن برای مشتریان شما باشد.

شما نه تنها به یک محصول با کیفیت نیاز دارید بلکه می توانید کیفیت محصول خود را با موفقیت برای مصرف کنندگان احتمالی خود تعریف کنید و آنها را به مصرف کننده تبدیل کنید.

2. قیمت
قیمت آن پولی است که مشتری برای محصول یا خدماتی که دریافت می کند باید بپردازد. قیمت گذاری دو نوع است ، مانند قیمت های هزینه محور و قیمت های بازار محور.

در قیمت های بازار محور ، قیمت بیشتری نسبت به قیمت سهم وجود دارد و نیاز به تحقیقات کامل در بازار است. برخی از مواردی که باید بررسی شود:

آنچه مشتریان شما حاضر به پرداخت آن هستند.
قیمت محصولات مشابه از طرف رقبای شما.
و اهدافی که شرکت شما برای رسیدن به آنها در نظر گرفته است.
علاوه بر این ، قیمت پس از تعیین ارزش بازار انتخاب می شود. یا با توجه به ارزش ، شما از طریق محصول یا خدمات خود ارائه می دهید. اگر قیمت بالاتری از ارزش بازار بخواهید ، مشتریان انتظارات بیشتری از محصول شما دارند و اگر می خواهید یک تجارت موفق داشته باشید ، باید انتظارات آنها را برآورده کنید. همچنین می توانید قیمت را با زمان تنظیم کنید تا مطمئن شوید که در بازار فعلی شما مناسب است.

 

3. محل قرار دهید
مکان به فرآیند آوردن محصولات و خدمات شما به مشتریان اشاره دارد. مکان هر کجا محصول یا خدمات شما برای خرید در دسترس است و مشتریان می توانند آنها را خریداری کنند. این می تواند یک فروشگاه آجر و ملات ، یک وب سایت آنلاین باشد ، یا می توانید از چندین کانال برای دسترسی به مخاطبان بیشتر استفاده کنید.

برای یک کسب و کار ضروری است که مکان مناسب و مناسب مشتری را انتخاب کند و برای افزایش فروش محصول با مشتری بالقوه تماس بگیرد. بنابراین ، برنامه ریزی دقیق برای قرار دادن یا توزیع محصول شما برای یک تجارت موفق مهم است. به عنوان مثال ، دانستن اینکه مشتریان احتمالی شما کجا هستند ، مکان شما باید در کجا قرار داشته باشد و نحوه اتصال مشتریان بالقوه شما به مکان شما بخشی اساسی از رشد تجارت شماست.

علاوه بر این ، در عصر دیجیتال امروز ، مهم نیست که فروشگاه یا خدمات شما در کجا واقع شده است ، حضور دیجیتال می تواند تفاوت زیادی در ارتباط با مشتریان بالقوه شما ایجاد کند. از آنجا که افراد بیشتر و بیشتر تمایل به جستجوی آنلاین نیازهای خود دارند.

4. ارتقا
تبلیغات ایجاد آگاهی برای محصولات ، خدمات ، شرکت و مارک شما است. تمام روش هایی که یک شرکت برای ایجاد آگاهی برای محصولات و خدمات خود استفاده می کند به عنوان تبلیغ شناخته می شود. ارتقا باید به مشتریان دلیل انتخاب محصول یا خدمات شما را ارائه دهد و همچنین مزایای استفاده از محصول شما را به مشتریان احتمالی نشان دهد.

ارتقا is ستون فقرات بازاریابی است و به اندازه کیفیت محصولات تولید شده برای مشاغل بسیار مهم است. منظور از برقراری ارتباط با مخاطبان هدف از طریق کانالهای مختلف و ایجاد آگاهی برای محصول و خدمات شماست.

روش های متفاوتی برای آگاهی از بازار در مورد محصول یا خدمات شما استفاده می شود. موارد زیر برخی از محبوب ترین روش هایی است که بازاریابان برای ارتباط با مشتریان احتمالی خود استفاده می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: